Welcome my visitor!

"This blog is created as a medium of communication between me and other people around the world. It's totally free from any political or sensitivity issues. I would like share with u some of my stories, inspirations, heart and love. Have a nice day and thanks for visiting!"

Sunday, June 28, 2009

Assalamualaikum Jiran!

Korang pernah ade jiran??? Mustahil kalau korang kata korang takde jiran. Even tinggal dalam hutan pon ade jiran. Jiran dengan harimau, monyet dan segala kaum kerabat binatang kat dalam tue. Kat dalam gua aku tak sure lak.

Aku just nak crita tentang jiran2 yang pernah aku ade. Jiran rumah aku memang best la sebab diorg respect each other. Emm.. Jiran kt matrik ngan U je yang pelik skt. Pelik cam ner? hah, itu kita tak tau..hahaha

Emm.. kat matrik dulu, aku ditakdirkan tinggal kat bilik A2-T1-27 (if i'm not mistaken rr).. Masa aku kat matrik dulu.. memang jenis kurang cakap ngan dak2 lain. Dengan budak2 kuliah aku jer aku ramah skt, kalau dengan budak2 kuliah lain...emm.. maaf erk, aku tak pandai nak bergaul. K lah, aku bukannya nak crite sal dak2 kuliah. Tapi jiran2 aku di tingkat 2, blok A2, Kluster Sri Palas...(rindu matrik Kedah). Kalau korg nak tau.. aku tak pernah langsung masuk ke bilik2 diorg walaupon diorg tue selalu masuk bilik aku..(diorg tue kawan2 roommate aku..eh2.. kawan aku gak kot) Aku pon kdg2 jer bertegur sapa dengan diorg. Bukan aku yang sombong tapi diaorg yang cam tak nak tegur aku..sob3. So, ape aku nak kata.. Jiran2 aku kat matrik dulu..jarang nak bertegur sapa walau depan bilik pon. Bukak je pintu bilik, nampak bilik diorg yang bersepah2 tue..hahaha.. (macamlah bilik aku kemas sangat)

Datang UiTM plak, masa sem 1..alhamdulillah, jiran2 aku yg lain2 semua baik2. Selalu tegur dan sapa aku. Ustaz!.. tulah gelaran yg diorg bagi kat aku.hahaha. Klakar je. Bila masa sem 2.huh! Aku masuk bilik Dee.. Bilik kitorg nie happening skt.. Maklumlah, semua penghuni nie artis2 blaka.. Konsert siang malam. Tapi jiran kitorg..emm.. Tak tau nak komen. Diorg senior tp sama jer umur ngan aku. Diorg masuk Julai intake..aku masuk Disember intake. Tapi! nak bagi tau siap2..kitorg masuk Disember intake bukan sebab kitorg bodoh dan tak layak masuk U masa Julai intake. For Your Information, budak2 pre law yg masuk Disember intake adalah pelajar2 dari Matrikulasi, Asasi IPTA dan ada yang dari persediaan luar negara. Aku sendiri pon dpt bertimbun2 tawaran belajar msa Julai intake hari tue tp aku prefer matric. Alasan kitorg masuk UiTM? Sebenarnya kitorg nak cuba yang lain dulu before wat keputusan utk bertukar aliran. Then, after kitorg pikir masak2... kitorg then join la asasi undang2. Jadi, jangan pandang sebelah mata kepada budak2 pre-law Disember intake.

Berbalik kepada crite aku, jiran2 aku kat UITM nie..at this moment rr, kurang mesra la.. Aku pon tak tau kenapa. Maybe diorg tak suka kat kitorg kot sebab kitorg nie tak macam diorg.Huh! (claim yg tak lengkap sbb takde reason..hehe)
Kalau jumpa2 tgh jalan, senyum2lah. Bukan kena charge pon. Then, bila kitorg senyum tue.. tak yah lah buat bdoh jer. Senyumlah balik. Bukankah senyum itu satu perbuatan mulia lagi berpahala?
Renung2kan dan selamat beramal!

NOTE: Tahniah kepada kawan baik aku nie ZUL MOHD HANIF sebab dapat Anugerah Dekan tuk sem ni. Hang dah buktikan bhawa budak2 UiTM Disember Intake (ex-matric) adalah yang terbaik! KMK memang menghasilkan pelajar yg cemerlang.hehehe (nie luahan dari hati je.takde bias2 k)

5 comments:

nurulleqin said...

aku dlu kt kmk asrama sri apatah nazrul?
aku dah lupa la.. blok c kot..
tlg ingt balik k?

ismi_naz said...

sri temin kot..

dafi said...

betol2!
kte bukan org bodoh! dari matriks la kot.
klu dorg cakap camtu, mmg kne gelak kaw2 ngan aku sebab dorg adalah orang yang perasan bgus tapi nak compare diri dengan org yang lebih bagus..lala

nurulleqin said...

bkn3 kot
aku cm blok c kot

H said...

jangan la pikir gitu,for me,korang dak2 pandai tau.tak ade beza dengan mana-mana intake.betul!!moga sume dapat capai pe yang diimpikan.chaiyok,my friend

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails