Welcome my visitor!

"This blog is created as a medium of communication between me and other people around the world. It's totally free from any political or sensitivity issues. I would like share with u some of my stories, inspirations, heart and love. Have a nice day and thanks for visiting!"

Monday, April 12, 2010

Result weyh!

Bila aku bukak blog2 yang aku follow, masing2 buat entry sal result. Ade yang cemerlang, ade yang s0-s0 tp xde lagi yang hancur. Bagus lah macam tue kan.

Sebenarnya aku xtau pon result kuar sbb hari Jumaat tue aku xonline pon. Then, masa aku tengah tengok TV lepas balik dari solat Jumaat tue Ila call aku. Dia tanya sal result aku. Gila weyh, cuak habis aku. Tetiba parkinson kejap. Habis menggigil satu badan. Ye lah, nie dah last sem punye result weyh. Pulak tue paper econs ngan law memang aku xleyh jawab. Kalau kene repeat memang mati r ngan makbapak aku. Apelah aku nak jawab. Malu weyh, malu..!!

Dengan serta-merta aku pon terus bukak laptop. Internet yang sebelum nie laju je bile aku bukak tibe2 aku rasa sumpah slow SANGAT, SANGAT, SANGAT!! Kalau boleh nak bukak terus macam flash tue. Time tue jugak kakak aku dah siap depan laptop nak tengok result aku. Agak2 boleh beat result final dia ke tak.

TAP, TAP, aku klik link yang ada, Hah, kuar gak result aku tue. Sem nie diorg wat pelik skit, sekali tekan je dah kuar result siap dalam format PDF ag xmacam sem2 yang lepas. Kena masukkan student id lah, ic lah, leceh betul. Ya Allah, sumpah aku xcaye result tue. Sampai terpeluk kakak aku bile aku tengok result tue. Ye ar, expectation aku terhadap result tue memang rendah giler. Dah la aku study last minit, xsempat habis lak tue. Aku sangka mesti result aku teruk dari sem2 yang lepas. Paling tak pun maintain je dengan sem lepas. Tapi Allah tue hebat, result aku ade peningkatan.

Subjek econs yang aku xleyh jawab LANGSUNG tue pon lulus jugak. Cuma xdapat A je lah. Tapi tak terkilan sangat pon, sebab sem nie satu je subjek yang dapat B+, lain2 ade yang A+, A dan A-. Satu lagi yang aku paling tak sangka aku boleh dapat A untuk subjek Law. Dah la aku silap jawab banyak. Soalan tanye lain, aku jawab lain. Kiranye aku dapat maintain kat subjek Law aku dapat A sejak part 1 sampai part 3. Alhamdulillah.

Ape2 pon aku nak ucapkan thanks for my lecturers yang dah banyak ajar aku sejak part 1 until part 3. Aku xkan lupakan jasa diorang sampai bile2 even kat Shah Alam nanti pon.

Nanti bile kat Shah Alam nanti, semua orang akan kembali pada result 0. So, time nie masih ada peluang nak usaha betul2. Kalau belajar nie macam berlari atas trek 200 meter, orang lain dah lepas 100 meter tp aku baru nak gerak slow2 sbb aku selalu study last minute. Kekadang sampai final pon aku takstudy. Aku banyak depends ape yang aku dapat time class. Tp dalam kelas pon banyak main2, cam ner tue? Jangan tiru perbuatan nie di rumah ye adik2.hahaha

Harap2 lepas nie aku dapatlah ubah sikit perangai aku yang suka main2, boros, spend a lot of money kat Pizza Hut, Secret Recipe, KFC. Aku rasa bisnes diorang maju sebab aku je kot. Nampak sangat aku nie pelabur yang cemerlang dan berjaya.hahahaha. Lepas nie kita semua makan kat gerai2 tengah jalan je lah, nak?

Ape2 pon this is the best besday present i ever had tambah2 result kuar bape ari je lepas besday aku. So, smile je lah.. :)

NOTE: Gita, thanks for ur besday present. Mira, Fana dan Bella, bila nak dapat hadiah dari korg lak?

1 comment:

nurulleqin said...

oit.. ada gak nama aku. hehehe :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails