Welcome my visitor!

"This blog is created as a medium of communication between me and other people around the world. It's totally free from any political or sensitivity issues. I would like share with u some of my stories, inspirations, heart and love. Have a nice day and thanks for visiting!"

Wednesday, June 9, 2010

Are U Ready, Kids?

Lagi 3 minggu dah nak masuk degree dah. Rasa macam cepat tapi bila excited sangat ni, esok masuk degree pon xpe. Dah lama sangat dok umah ni, otak pon dah tepu. Macam enjin jugak lah, kalau lama tak guna mesti susah nak hidupkan semula. Ambik masa jugak lah.

Aku pon tak decide lagi nak further kat mana. Kalau diikutkan hati, nak je aku terima offer fly g UK sambung LLB kat sana. Tapi aku xdapat full scholarship la plak. Mak bapak aku pon bukan jutawan nak cover lagi separuh perbelanjaan kat sana. UiTM ni pon satu, cepat2lah sikit bukak semakan ke Ijazah. Surat tawaran tu sangat2 lah penting buat masa ni. Dah banyak scholarship bukak tp syaratnye dah ade surat tawaran. Apalah yg UiTM tue nak tunggu lagi. Ishhh..

Bila pikir-pikir balik, dah ready ke aku nak sambung degree nie. Weyh, Undang-undang weyh. Bukan senang course nie. Lebih kurang medic je lah. Bila dengar ramai senior yang excel time asasi but nyawa2 ikan kat degree, aku cuak giler r. So, ade mase terluang nie aku baget nak tengok balik silibus2 law masa part 3 hari tue. At least, contact, tort, criminal yang basic tue aku dah faham sikit. Nanti time degree xdelah jakun sangat. Istilah2 law nie macam DIVA sangat. Dah la panjang, pelik-pelik pulak tue.

Start je degree, nak kena cari senior2 yg boleh kasi pinjam buku. Tapi kakak aku kata, buku2 law ni susah nk pinjam kat senior sebab diorg akan guna dr sem1 sampai habis belajar. Even time praktis nanti pon, buku2 law ni xleh dipisahkan. Haruslah kena beli sendiri nanti. Harga plak bukan murah. Harap2 dapat scholarship. Ameen~

Kawan2, korang dah ready ke nak masuk 1st year nanti?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails