Welcome my visitor!

"This blog is created as a medium of communication between me and other people around the world. It's totally free from any political or sensitivity issues. I would like share with u some of my stories, inspirations, heart and love. Have a nice day and thanks for visiting!"

Saturday, July 3, 2010

Shah Alam is welcoming you. Hah??!!!

Hari ni dah masuk dua hari aku berada di perantauan. Agaknya apalah yang ibubapa aku buat di rumah ya? sudah makan ke belum mereka? cececece... pura-pura concern, macam orang lain tak tahu.hahaha.

Dah dua hari ada kat Shah Alam, maknanya dah dua hari aku bergelar mahasiswa Ijazah Sarjana Muda Pengajian Undang-Undang UiTM. Oh, sungguh tidak seronok. Tapi yang paling best, setakat nie aku belum lagi homesick walaupun ni kali pertama aku belajar jauh, jauh dari rumah. Oh, bangga!

Petang tadi ada program pemantapan mahasiswa dan taklimat bersama dekan, timb. dekan. Ok, dah jumpa semua budak2 asasi dr Shah Alam. Macam2 jenis dan fesyen pon ada. Takpe, kita satu batch, satu fakulti, satu kampus dan satu Malaysia (eh, tibe2 lak). Aku takkesah la sangat. Lagi pon kitorg nie yg agak tua berbanding diorang. So, kena jadi lebih mature la dari diorg. Tunjuk sikit teladan dan nama baik bekas2 prelawrian UiTM Kedah.

Tapi lifestyle kat sini je aku takbape nak suka. Aku prefer kat Kedah ag sebab aku boleh selalu balik rumah.hahahahah. Kat sini jarang2 je boleh balik tp kesah lak aku. Kalau nak balik, aku beli je tiket dan balik. Xde sape nak larang plak.

Nampaknye aku dah cam xde ape2 nak tulis. Hah pengumuman sikit, permohonan biasiswa JPA sudah dibuka mulai 3 Julai sehingga 16 Julai 2010. Apply jangan tak apply. Sekurang-kurangnye kalau dapat JPA, seminggu sekali boleh makan Secret Recipe. Oh, lapar sangat nie.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails